RE/MAX Prestige

Na co dbát při prodeji nemovitosti

 

Prodáváte nemovitost? A možná to nejde tak hladce, jak jste si představovali? Prodat dům, byt či pozemek nebylo nikdy tak úplně jednoduché, ale v dnešní době, kdy poptávka po prakticky všech typech nemovitostí výrazně poklesla, je to ještě složitější. Pokud jste proces rozjeli a "ono to nejde", prověřte přednostně tyto věci:

 

1. Prezentace nemovitosti

První, co prověřte, je kvalita prezentace nemovitosti. Na rostoucím realitním trhu se leckterá chyba v prezentaci ztrácela, a proto na tomto někteří méně kvalitní makléři šetřili;  a ono jim to procházelo...

Nicméně na stagnujícím trhu, jako je nyní, je nekvalitní prezentace při prodeji zásadní problém.

Ujistěte se, že váš makléř má u vaší nemovitosti profi fotografie, které ji ukazují v tom nejlepším světle a focení předcházel homestaging.

Součástí prezentace musí být za všech okolností i půdorys, který zájemcům poskytne ucelený přehled o místnostech. Velkou výhodou je i virtuální prohlídka. V některých případech i 3D vizualizace. Text inzerátu by měl vaši nemovitost uceleně a přehledně popisovat. Žádné velké emoce, ale věcné, přesné informace.

2. Propagace nemovitosti

Aby se nemovitost dobře prodala, je důležité zajistit, aby ji vidělo co nejvíc potenciálních zájemců.

Kvalitní propagace něco stojí. Základem je propagace na internetu, zejména na realitních serverech. V propagaci jsou důležité i sociální sítě, např. placená reklama na Facebooku, Youtube, Instagramu.

Tím to však nekončí. Velmi důležitá je práce s poptávkou. Kvalitní kanceláře sbírají a třídí poptávající, kteří měli zájem o podobné nemovitosti. Mají databázi, nemovitost jsou tedy schopni nabídnout potenciálním zájemcům přímo. 

Žádejte svého makléře o pravidelné reporty jeho prodejních aktivit. Kvalitní makléři posílají svým prodávajícím klientům pravidelné reporty zpravidla jednou týdně.

3. Cena

Toto možná jako prodávající nechcete slyšet. Ale je to tak. Máte skvělou prezentaci i propagaci a nikdo nevolá? V tom případě je velmi pravděpodobně na vině nereálně vysoká cena. Realitní trh se vyvíjí. Ceny mohou růst, ale i klesat. Vysoké sazby z hypoték nyní tlumí poptávku a ceny nemovitostí teď stagnují nebo mírně klesají. Řekneme vám, jaká je právě teď prodejní cena vaší nemovitosti.

4. Kvalita a proaktivita makléře

Pokud prodáváte přes RK, může být na vině i samotný realitní makléř. Pravdou je, že i když se kvalita obecně zvyšuje (i v důsledku přes 2 roky starého zákona o realitním zprostředkování), najdou se i "méně profesionální" makléři. Napoví vám už předchozí body. Pokud makléř připravil nekvalitní prezentaci nemovitosti nebo ji málo propaguje či špatně stanovil její cenu, jsou to silné signály, že nemáte toho pravého.

Nicméně ani kvalitní prezentace není sama o sobě garancí, že je makléř kvalitní. Kvalitní makléři jsou i proaktivní. Poznáte to např. podle toho, jak rychle reagují, jak jsou flexibilní, ochotní, jak umí argumentovat a rozumí realitní problematice. A hlavně: nemovitost "neprodávají", ale PRODAJÍ!

Nevíte, kde prodej vázne? Kontaktujte nás.

Pokud existuje kupec na vaši nemovitost (jakože existuje kupec na každou nemovitost, je to vždy jen otázka ceny a práce makléře), my ho najdeme nebo alespoň poradíme, jak na to.

 

Autor: Pavel Šilha